A Digitális Állampolgár mobilalkalmazással pénzügyi, telekommunikációs és közműszolgáltató partnereink online felületein is egyszerűbben és kényelmesebben intézheted az ügyeidet.
Nem kell külön regisztrálnod vagy újra megadnod az adataidat. Elég beolvasnod egy QR-kódot vagy koppintanod, és máris bejelentkeztél a szolgáltató online felületére.
Adataidat néhány koppintással meg is oszthatod a szolgáltatókkal. Csak ellenőrizned kell őket, és máris indíthatod a számlanyitást vagy a szolgáltatás megrendelését.
Ha engedélyezed, a mobilalkalmazás automatikusan értesíti a szolgáltatókat, ha változnak az adataid. Így például költözés vagy névváltozás esetén sem kell külön módosítanod azokat.
Letöltés után regisztrálj az alkalmazásban vagy bármelyik kormányablakban.
Nyisd meg a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást, és koppints az Adattárca menüre. Válaszd ki a Tanúsítványok kezelése menüpontot, ellenőrizd az adataidat, és aktiváld a személyazonosító adatok tanúsítványt.
Ha egy csatlakozott partnerünknél szeretnél online regisztrálni, bejelentkezni vagy ügyet intézni, a bejelentkezési felületen válaszd a DÁP mobilalkalmazás gombot, és kövesd az utasításokat.
A tanúsítványokat időnként meg kell újítanod, ez garantálja az adataid védelmét és jogi érvényességét. A hozzájárulásokat bármikor visszavonhatod, ha úgy döntesz, hogy nem szeretnéd megosztani az adataidat egy szolgáltatóval.
Az Adattárcában is megtalálod a korábbi Adataim menüben szereplő személyes adataidat és a gépjárműved adatait. Ezeket továbbra is könnyedén másolhatod és megoszthatod.
Az Adattárcában új funkcióként megjelent Tanúsítványok segítségével egyszerűen igazolhatod a személyazonosságod online ügyintézésnél, bejelentkezhetsz csatlakozott partnereink felületein, és automatikusan kitöltheted az online űrlapokat.
Ha hibás vagy megváltozott adatot találtál, hívd a 1818-as számot vagy külföldről a +36 1 550 1858-as számot, vagy küldj e-mailt a 1818@1818.hu e-mail címre.
Ha hiányzik valamelyik adatod, hívd a 1818-as számot vagy külföldről a +36 1 550 1858-as számot, vagy küldj e-mailt a 1818@1818.hu e-mail címre.
Ez akkor fordulhat elő, ha legalább 10 éve kivonták a forgalomból a járművet.
Ha a jármű nincs kivonva a forgalomból, és mégsem találod, hívd a 1818-as számot vagy külföldről a +36 1 550 1858-as számot, vagy küldj e-mailt a 1818@1818.hu e-mail címre.
A hitelesített digitális dokumentummal egyszerűbben oszthatod meg az adataid ügyintézésnél, például véradásnál a TAJ számod, banki ügyintézésnél a lakcímed vagy autóbérlésnél a vezetési jogosultságod.
Fontos, hogy a digitális dokumentum a személyazonosságod igazolására nem használható!
Ha ügyintézésnél – például ügyvédnél vagy közjegyzőnél – igazolnod kell a személyazonosságod, akkor továbbra is a személyazonosító okmányaid kell bemutatnod.