Magánszemélyként ezentúl nem kell személyesen megjelenned, kinyomtatnod és kézzel aláírnod a szerződéseket és más hivatalos dokumentumokat. A Digitális Állampolgár mobilalkalmazással bárhonnan aláírhatod őket.
A digitális aláírás jogilag teljesen egyenértékű a hagyományos kézi aláírással. Az aláírást nem lehet visszavonni vagy törölni, és szerkeszteni sem lehet az aláírt dokumentumokat.
Egy dokumentumot többen is aláírhattok, de csak digitálisan! Kinyomtatva vagy beszkennelve a digitális aláírás elveszti a hitelességét.
Ismerd meg a Digitális Állampolgár mobilalkalmazás Digitális aláírás szolgáltatását.
Letöltés után regisztrálj az alkalmazásban vagy bármelyik kormányablakban.
Első alkalommal állítsd be az aláírásjelszavad, majd hozd létre az aláíró tanúsítványod. Ettől lesz hiteles az aláírásod.
Válaszd ki az aláírandó dokumentumokat a mobiltelefonod tárhelyéről. Egyszerre akár 5 dokumentumot is aláírhatsz.
Nézd át a dokumentumokat, és hagyd jóvá az aláírást. Az aláírt dokumentumokat letöltheted, vagy e-mailben és chaten is továbbíthatod.
A digitális aláírás kiváltja a kézi aláírást. Magánszemélyként szerződéseket, meghatalmazásokat, igazolásokat vagy más dokumentumokat is aláírhatsz vele.
A digitális aláírás a papíralapú aláírással egyenértékű, ezért Magyarországon és az Európai Unióban minden cégnek és magánszemélynek el kell fogadnia.
Igen, a DÁP törvény értelmében csak magánszemélyként írhatsz alá a Digitális Állampolgár mobilalkalmazás digitális aláírás funkciójával.
Ha nem magánszemélyként, hanem például cégvezetőként vagy ügyvédként írsz alá, akkor a digitális aláírás nem lesz érvényes.
Nem, a digitális aláírás magánszemélyeknek magáncélra ingyenes.
Biztonsági okokból az aláírásjelszó módosításához újra azonosítanod kell magad.
Töröld a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást az eszközödről.
Töltsd le újra a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást iOS eszközödre az App Store-ból vagy Android eszközödre a Google Playről.
Telepítsd az alkalmazást, végezd el a szükséges beállításokat, és állítsd be az új jelszavad.
Válaszd ki, hogy online a mobilalkalmazásban vagy személyesen egy kormányablakban szeretnéd-e azonosítani magad.
Azonosítás után véglegesítsd a regisztrációd az e-mail címed és a mobilszámod megadásával.
Koppints a Digitális aláírás menüpontra, és állítsd be az új aláírásjelszavad.
Ezután már az új aláírásjelszóval írhatod alá a dokumentumokat.